A Threefold farmon már hagyományossá vélt Nyári konferencián 1947-ben Ehrenfried Pfeiffer Az emberiség szellemi vezetése címen öt előadást tartott, amely a XII. századtól a XX. századig, Rudolf Steiner korszakáig terjed. Assisi Szent Ferenc, isten barátja, Jakob Böhme és Rudolf Steiner, mint az emberiség szellemtörténetének kiemelkedő individualitásai, életük eseményeinek bemutatásán keresztül ábrázolja az emberiség fejlődésére gyakorolt hatásukat. Tevékenységükön keresztül láthatjuk meg az adott személyiség sorsának dinamikus kibontakozását, mivel életük részletei megvilágosítóbbak lehetnek, mint tanításaik. Sok szép gondolattal találkoznánk, de nem érthetnénk meg egy emberi lény karmáját. Puha kötés, 79 oldal
"... A biodinamikus mezőgazdaságban előállított egészséges táplálék fiziológiai alapot biztosít az efféle pozitív pozitív fejlődéshez. Dr Steiner rámutatott, hogy először a táplálkozási problémát kell megoldani, mielőtt az ember szellemi úton dolgozhatna az éteri impulzusokkal. Az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás erőket szabadít fel az emberben a szellemi tevékenységhez. Az etikai impulzusok előmozdítása azzal történik meg - magyarázta Dr Steiner - hogy az ember levegő-hőszervezetében felszabadulnak a fényerők, folyadékszervezetében a kémiai éter hangerői, szilárd szervezetében pedig az éter erők. Korunk élelmiszerei nem tartalmazzák ezeket az erőket. Ehelyett elméleti gondolkodást eredményeznek, annak összes hűvösségével az ember hőszervezetét illetően, bénító hatásával a fény-levegőszervezetében és az ember hangjára és életére gyakorolt gyengítő hatásával." Puha kötés 104.o 2025
Az Ehrenfried Pfeiffer életmű sorozatunk hetedik kötete a Biodinamikus gyümölcstermesztésről szól. Ehrenfried Pfeiffer az egész gyümölcstermesztés gyakorlatát átfogó gondolatokat tár elénk, kitér minden olyan részletre a talajelőkészítéstől az ültetésen, az ápoláson, metszésen át az alany és a nemes rész rész közötti kapcsolatig, amely ahhoz kell, hogy gyümölcstermesztő faradozásunk eredményes legyen, az adott természeti körülményekhez a legjobban tudjunk alkalmazkodni. Szemléletének középpontjában természetes módon a biodinamika áll, mely az elemi lények világa, a természet és a kertészkedő ember felelős tevékenységéről és összhangjáról szól. Puha kötés, 112 oldal
Christian Rosenkreutz titokzatos individualitás. Száz évente újra inkarnálódik, aktívan és észrevétlenül munkálkodik az emberiség fejlődése érdekében munkatársaival együtt. A rózsakeresztes impulzus Christian Rosenkreutz XIII. századi megjelenésével indult, majd 1378-ban újratestesült. 106 éves élte során 1459 Húsvét szombatján rejtélyes beavatási üzenetet kapott. Hét évet kellett várnia, hogy a legjobb kozmikus állásban vehesse fel azokat az erőket, melyek küldetéséhez szükségesek voltak. A beavatás képi ábrázolását Johann Valentin Andreae tollából ismerhetjük meg 1602- től melyet 1616-ban adtak ki. J.V. Andreae által megjelenített tartalom szellemi magyarázatát Pfeiffer csodálatos képekben ábrázolja a beavatás hét napjával, és annak próbatételeivel. Már a mű címe is magyarázatot igényel. A „kémiai menyegző” makrokozmikusan szellem és anyag összekapcsolódását, valódi nászát hordozza, mikrokozmikusan pedig a magasabb Én és az emberi lénytagok egymáshoz való kapcsolatát, a Szellemén, a Manasz erejének megszületését.
... Michael múltjának szellemi története ismert és nemcsak Rudolf Steiner könyveiben lehet megtalálni, egy része Steiner kora előtt írdott művekből van. Ma még messze vagyunk a szellemi történelem gondolatától, de csak akkor leszünk képesek a történelem menetét megváltoztatni, ha a szellemi történelem ismretté válik és tanítják azt. Rudolf Steiner volt ugyanakkor az egyetlen, aki Michael jelenkori feladatáról is beszélt. " .... az előadó Rudolf Steiner 1919. november 23-án Michael küldetéséről tartott előadásaiból idézett, alátámasztásul annak, hogy többé sem politikai, sem gazdasági, sem szellemi impulzusokat nem fogadhatunk a múltból: hogy az egész földre kiterjedő háború van kilátásban és hogy a másik oldalon egyedül csak Michael útja van. "
Az Ehrenfried Pfeiffer életmű sorozatunk első kötete a Szívelőadások. 1950-ben megtartott három előadás vezérgondolata : „Egészséges szociális élet csak akkor tud kifejlődni, (ha a szívre vonatkozó) régi pumpa elképzelést elvetjük, és lecseréljük a helyesre. Ez tehát olyan téma, amelynek érdekelnie kell a szociális problémákat tanulmányozókat. Az igazi megismerés e tekintetben azt is lehetővé tenné, hogy olyan gépeket építsünk amelyek megfelelnek az ember lényének, harmonizálnak vele, és nem rombolóak számára”. Rudolf Steiner szerint mindkét problémát csak akkor lehet megoldani, „ amikor az emberek tudatában lesznek, hogy az emberi lényben lévő láthatatlan az, ami a szívet hajtja.” A könyv központi eleme, a pumpáló szívről alkotott elképzelés a közismeretet és közvélekedést hamisító súlyos tévedés. A tudomány területére is átszivárgott a tévedhetetlenség dogmája, megteremtve ennek az intellektuális korszaknak a mindent elborító kultuszát. Fontos megértenünk a szív evolúciójának kérdését, ami jövőnk egyik kulcskérdése. A szív mint „híd- szerv” egy olyan érzékelő szerv, amely áthidalja az élők és holtak ma még meglévő szakadékát. Az élet és halál misztériumának eredetforrásánál vagyunk. Rudolf Steinertől kapott imaginációs gyakorlata során Pfeiffer ráébredt a szívnek az idő áramában betöltött híd szerepére. Az ember a teljes Kozmoszt saját szívközpontjában összenyomva, kifelé sugározva azt, a jövő kozmoszát teremti meg. Új szív van kialakulóban, „ korunkban bizonyos változások mennek végbe a szívben, ahol egy ötödik szívkamra fog fokozatosan kifejlődni. Ebben az ötödik kamrában az embernek lesz egy új szerve, mely lehetővé teszi, hogy eltérő módon uralja az életerőket, mint ahogy az jelenleg lehetséges.” Bizonyos okkult erők ellenezték e tudás nyilvánosságra hozatalát, és csak Rudolf Steiner halála árán és után látták be, hogy „ ha ez a tudás a szív központról nem válik ismertté,az emberi nem számára nincs megváltás, csak pusztulás.” Puha kötés, 51 oldal 2019
Ez a kertészeti munka, mely több, mint ötven évvel ezelőtt jelent meg, ma aktuálisabb, mint valaha. A biodinamikus gazdálkodás két úttörője, Ehrenfried Pfeiffer és Erika Riese által írott mű sok olyan küzdelmesen megszerzett igazságot tartalmaz, amelyek szeretetteljes gyakorlati tapasztalásból és mély megismerésből születtek. Ilyen bölcsességhez nehéz bárhol is hozzájutni, és ritkán hozzáférhető nyomtatásban. Puha kötés, 150 oldal Öt illusztrációval és egy kerttervvel
Az „éteri” vagy „éteriség” kifejezést az antropozófiai nyelvben rendkívül gyakran használjuk. Minden, ami az élettel összefügg, az az éteriséggel függ össze. Gyakorlati életünkben – a gyógyászattól kezdve a biodinamikus mezőgazdaságon, a Waldorf-pedagógián vagy az euritmián át egészen a jövőnket meghatározó éteri technikáig, „morális technikáig” bezárólag – minden az éteriség ismeretét feltételezi. Az éteri Krisztus megjelenése a Föld szférájában a golgotai misztérium óta az emberiség legfontosabb eseménye. Ahhoz, hogy ebben a hatalmas kozmikus történésben felismerjük feladatainkat, és cselekvő emberré váljunk, ehhez is az éteri világ mélyebb ismerete szükséges. Dr. Ernst Marti még fiatal orvosként Dr. Ita Wegmantól kapta azt a feladatot, hogy tanítsa az éteriséget. Ennek az életfeladatnak a – részben befejezetlen – gyümölcse ez a könyv. A könyv első részében foglalkozik az éteri világgal, összefüggésben a természettudomány, az emberi tudat, a Föld és a Kozmosz, valamint a tér fejlődésével. Részletesen tárgyalja az univerzális erőket (négy éter), a természetben működő ellenerőket (központi erőket), valamint a természetalatti erőket (elektromosság, mágnesesség, magerők). A második részben részletesen megismerkedhetünk a világunkat megjelenítő képzőerőkkel, így az alakképző, a formaképző és a szubsztanciaképző erőkkel. Az éteri képzőerők kutatásának gyakorlati alkalmazásaként olvashatunk Mária Thun vetési naptáráról és a gyógyeuritmia néhány alapvetéséről. A könyvet olvasva egyre világosabbá válik, ahogy a láthatatlan, a természetfeletti működik a látható világban, és ahogy ennek hatására felépül a természet az összes élőlényével együtt. Az emberiségnek – ahhoz, hogy küldetéséhez méltó jövője lehessen – meg kell ismernie az éteriséget! Ennek egyik megközelítése Ernst Marti munkája. Szeretettel ajánljuk a könyvet Waldorf-tanároknak, gyógyítóknak, euritmistáknak, biodinamikus gazdáknak és mindenkinek, aki a világ teljes valóságával szeretne megismerkedni.
„Abban a nem mindennapi helyzetben vagyok, hogy osztálytanító lehetek egy Waldorf-iskolában. Abban a hitben élek, hogy ez egy kivételes helyzet. Abban a kegyben van részem, hogy minden áldott napom valódi élményeket ad. Abban reménykedem, hogy a valóságot tudom megérinteni a majdan felnövő gyerekek révén.” Ezekkel a szavakkal kezdi írását egy szombathelyi osztálytanító, aki a továbbiakban számos kérdést vet fel, melyek segíthetik, hogy nagyobb rálátással és biztonsággal álljunk benne azokban a folyamatokban, amelyek a Waldorf-iskolával való kapcsolatunk révén kerültek előtérbe. Ajánlott pedagógusoknak és szülőknek.
A szervdonorok elsöprő többsége agyhalott. Ők orvosilag menthetetlenek, ezért jogilag is halottnak számítanak, noha gépi lélegeztetéssel életben vannak tartva, dobog a szívük. Halottak, mégis élnek. Nem csoda hát, hogy ennek az ellentmondásos állapotnak a mesterséges fenntartásával, valamint a szervátültetéssel kapcsolatban etikai kérdések merülnek fel, amelyekre csak akkor adhatunk valósághű válaszokat, ha tudjuk, hogy az ember sokkal több annál, mint amennyi természettudományos kutatással kideríthető. Így e könyvben az ember érzékfeletti lényéről, karmáról, halálról és a halál utáni életről is sok szó esik Rudolf Steiner szellemi kutatásai nyomán. Néhány hosszabban kifejtett téma a könyvből: - A materialista szemlélet ingatag alapjai. - Az ember fizikai teste, életteste, asztrálteste és énje (lelke). - Mi az értelme a földi életnek? Fejlődés ismétlődő megtestesülésekben. - Mi történik velünk a halál után, és mivel foglalkozunk a halál és az újabb születés közötti idő alatt? - Az élettest szerepe az emlékezésben. - Az emlékezet kitágulása a halál után. - A fantomérzések, fantomfájdalmak igazi oka. - Az agyhalálról természet- és szellemtudományosan. - Rudolf Steiner a dobogó szívű agyhalottról. - Mennyiben más a halál utáni élete annak, akit egy ideig nem hagynak teljesen meghalni? - Vajon az átültetett fizikai szerv tartalmazza-e a donor élettestének, asztráltestének, netán lelki-szellemi lényének egy darabját is? - Mivel magyarázható, hogy a szervdonor bizonyos személyiségjegyei esetenként megjelennek a szervet fogadónál? - A karma jótékony működése. - Szervátültetésről a karma fényében. - Milyen lények állnak a szervátültetés hátterében? - A beültetett szerv befogadásáról és kilökődéséről szellemtudományosan. - Szervátültetés a tudatos lelki-szellemi fejlődés szolgálatában? - Nemi átalakító műtétekről, műszervek, mesterséges testrészek beültetéséről szellemtudományosan. - A fizikai test kicserélésének, átadásának lehetősége a jövőben. A könyv puhatáblás, B/5 (165×235 mm) méretű, 200 oldal.
Ritkán akad a kezünkbe egy ehhez fogható könyv, amelynek olvasása során akár több száz "Aha " élményben is részünk lehet. Aki szereti átélni a felfedezés örömét, és érdeklődik a nyelv titkai iránt, annak így számos fölvillanyozó élményben lehet része. Ilyen alapokon még a nyelvtan is sokkal érdekesebbé tehető az iskolások számára. A könyv végén az elméleti tudást beszédgyakorlatok egészítik ki. " Ki tudja, hogy a kapa, kés, készít, kettő és kerít szavunk miért pont K-val kezdődik? Vagy a test, Isten, tér és teremt szóban mi a szerepe a T-nek? Ez azzal függ össze, hogy minden beszédhang a valóság egy részt képzezi, arról mond valami jellegzetest. A felsorolt szavak jelentése nagymértékben az említett hang jelentéséből táplálkozik. Kezdetben minden szó a hangzókból nyerte jelentését. A magyar nyelv különösen alkalmas ennek vizsgálatára és bemutatására, mivel sajátossága és jelentősége éppen abban rejlik, hogy az ősi múltat sokkal inkább őrzi, mint más nyelvel. Ezért fedezhető fel ma isa szavak és hangzók jelentése közt gyakran nagyfokú rokonság. Például mi rejlik a B-ben? A szilárd burok, a lezárás és elhatárolás: Ember, burkold be a babát, és tedd a bölcsőbe! - Az ember szavunk utal a bőrre, amely szilárdan burkol. A babát az anya óvo karja öleli körbe, miként a bölcső is. Ugyancsak nagyon árulkodó a -ba, -be, - ban, -ben, -ból, -ből rag jelentése. Az át képezzük a legnyitottabban ezért vele - a rácsodálkozás hangjaként- szinte kiáradunk a környezetbe. Á! Lám milyen csodás! Látod ? Tágra tárt szemekkel és tátott szájjal ámulok és bámulok. Ezzel szemben az U hang főleg a visszahúzódás és az ellenszenv érzésének a kifejezésére alkalmas, amelyre könnyen ráébredhetünk: Hú! Fúj de rút! Úgy unom: csúf, utálom és undorodom tőle! " Kinek szól a könyv? Annak, akit érdekel - a magyar nyelv, - a nyelv és a nyelvkeletkezés, - a beszéd, - a beszédképzés, - az ősnyelv Miért érdemes ezt a könyvet elolvasnod? - Mert ilyen megvilágításban valószínűleg sem a beszédhangokról, sem a magyar nyelvről nem olvastál még. - Mert belőle megtudhatod, hogy a beszédhangoknak milyen jelentése van. - Mert megtudhatod, hogy sok magyar szó miként rejti magában a szót alkotó hangzók jelentését. - Mert valószínűleg sok-sok érdekes nyelvi felismerésben lehet közben részed. - Mert a beszédhangokról szóló ismeretek révén elevenebbé és szorosabbá válik a kapcsolatod a (magyar) nyelvhez és szelleméhez. Nem kérdés, hogy annak, akit a nyelv kérdései – főleg a magyar nyelv –, valamint a létezés spirituális megközelítése foglalkoztat, nem szabad kihagynia ezt a művet. Ha nyitott vagy a beszédben és a magyar nyelvben rejlő bölcsesség megismerésére, akkor ez a könyv legfőképpen Neked szól. A könyv szellemi, pontosabban antropozófiai alapokon íródott, ám ez nem jelenti azt, hogy akármilyen világszemlélettel ne lehetne gazdagodni általa. Puhatáblás, 254 oldal, B/5-ös (165x235 mm) méretben
Ez egy könyv, ami csak akkor szól Neked - ha jobbá, - lelkileg erősebbé - és kiegyensúlyozottabbá akarsz válni. Megismerhetsz egy egyszerű gyakorlatsort arra, hogyan tudod a gondolataidat, szándékaidat és érzéseidet tudatosabbá és rendezettebbé tenni. Ha gondolataidat, elhatározásaidat és érzelmeidet jobban uralod, akkor jobb, lelkileg erősebb és kiegyensúlyozottabb leszel. Pozitívabbá és előítéletmentesebbé is teheted magad. Ha az itt leírt módon azzá teszed magad, akkor még erősebb lehetsz. A hat mellékgyakorlatról: „Rudolf Steiner több művében és sok előadásában szólt a magasabb megismerés szintjeiről, fejlesztéséről és az írásom vázát alkotó hat mellékgyakorlatról, amelyekkel hat erényt, azaz tulajdonságot képezhetünk ki magunkban. Egyéb lelki gyakorlatot, meditációt csak velük párhuzamosan ajánlatos végezni, mivel a szellemi úton való eltévelyedésektől ezek fáradhatatlan ismétlése véd meg. Ezzel biztos alapra tudjuk helyezni a lelki és szellemi világra irányuló megismerési törekvéseinket. Úgy vélem – és erre maga Rudolf Steiner is utal –, hogy e gyakorlatok végzése minden ma élő ember számára is hasznos lehet. Ezért nevezik ezeket alapgyakorlatoknak is. A hat gyakorlattal az alábbi tulajdonságokat fejleszthetjük ki: 1 tárgyilagos és logikus gondolkodás 2 kezdeményező cselekvés 3 kiegyensúlyozottság 4 pozitivitás 5 előítéletmentesség 6 belső harmónia A gyakorlatok megismerése előtt álljon itt három idézet Rudolf Steinertől: ’[...] életüket az itt közölt irányelvek szerint berendezni még azoknak is hasznos, akik nem akarják vagy nem tudják a szellemi iskolázás útját járni’ ’Aki ezeket a gyakorlatokat megfelelően végzi, a gyakorlatok közben rátalál lelki életének hiányosságaira és hibáira, de meg fogja találni azokat az éppen az ő számára szükséges eszközöket is, amelyekkel intellektuális, érzésbeli és jellembeli életét erősítheti és biztossá teheti.’ A ’[...] gyakorlatok közvetve és fokozatosan azt is eredményezik, amire eredetileg nem is látszanak hivatottnak. Ha például valakinek kevés az önbizalma, bizonyos idő múlva észreveszi, hogy a gyakorlatok révén önbizalma megnőtt.’ […] A gyakorlatok elsősorban a hétköznapi életre tesznek bennünket alkalmasabbá. A könyv első részében az antropozófia néhány alapvető tanításába beágyazva részletesen tárgyalom, hogy mire kell figyelni a gyakorlatok kivitelezésénél, és milyen hasznuk van a mindennapokban. Még a nem túl súlyos lelki problémákkal, depresszióval küszködő emberek is eredményeket érhetnek el. Másrészről a tulajdonságok elsajátítása a szív közelében lévő úgynevezett lelki-szellemi észlelőszerv kifejlesztéséhez szükségesek, ezért róluk a második részben a szellemi iskolázási út részeként szólok. Ott főként e gyakorlatok magasabb megismerésben betöltött szerepe és jelentősége kerül előtérbe, különféle szellemi összefüggésekben. Kitérek a magasabb megismerés régebben alkalmazott módjaira is, és arra, hogyan függ össze a hat gyakorlat az ember lényével, a világgal, az ember halála utáni életével és az elemek világával.” Puha kötés, A/5-ös méret, közel 200 oldal.